Digitala resurser

Hos oss får du som studerande tillgång till ett antal digitala resurser under din studietid. Förutom möjlighet att låna en dator får du också tillgång till Google Workspace, Inläsningstjänst, NE Skola osv.

Nedan finner du mer information vilka digitala resurser du kan nyttja. Saknar du någon resurs hör med din lärare.

Google Workspace

Samarbetsyta och pedagogisk miljö för elever och lärare.

Inläsningstjänst Länk till annan webbplats.

Inlästa läromedel och skönlitteratur.

Mediapoolen Play Länk till annan webbplats.

Under Teman hittar du samlade resurser (film, bok, ljud mm) kring specifika ämnen. Resurserna vänder sig både till elever och lärare och är sammanställda av pedagoger och bibliotekarier i samarbete.

Skapar enkelt konto genom godkända e-postadresser, som är elevens gapp-konto i Uddevalla kommun.

NE Skola Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

NE erbjuder uppslagsverk och digitala kunskapstjänster för elever och lärare

I skolans nätverk är elever och lärare automatiskt inloggade på https://www.ne.se/ Länk till annan webbplats..
Utanför skolans nätverk, måste man ha skapat ett konto på NE.se, när man är inloggad på någon av vuxenutbildningens datorer.

Läs mer om att logga in på NE.se hemifrån: Länk till annan webbplats.

Biblioteket på webben Länk till annan webbplats.

Här kan du söka i bibliotekens samlingar och låna om och reservera medier. Här finns också stöd och hjälp om informationssökning och källkritik

Oribi Speak Länk till annan webbplats.

En talsyntes som fungerar i webbläsaren Google Chrome.

Behöver du teknisk support?

Välkommen att kontakta oss.

Mail: vaktmastarevux@uddevalla.se

Besökstider
Tisdag 09:00 - 11:00
Kaserngården 1 A (byggnad Svärdet) våning 1.

Wifi - fritt trådlöst nätverk

Google Workspace