Uddevalla som studentstad

Hos oss hittar du unika yrkeshögskoleutbildningar och du kan läsa din drömutbildning utan att lämna Uddevalla. Vi erbjuder distansteknik så att du kan följa föreläsningar och få handledning var du än är.

Genom ett samarbete mellan Uddevalla Yrkeshögskola, Borås Yrkeshögskola, Campus Västra Skaraborg, Vuxenutbildningen Falkenberg, Campus Alingsås och Campus Varberg kan vi erbjuda ett antal yrkeshögskoleutbildningar på alla orter. Studera där det passar dig!

Uddevalla ligger längs vackra västkusten mellan Göteborg och Oslo. Ett läge med utmärkta kommunikationer.

Uddevalla är en mysig småstad som det är lätt att få grepp om eftersom det är korta avstånd till det mesta. Just närheten till havet och vattnet betyder mycket för både staden och landsbygden. Den 22 mil långa kusten och dess skärgård erbjuder stora möjligheter till natur- och kulturupplevelser.

Behöver du boende?

Här har vi samlat hyresvärdar som erbjuder lägenheter i Uddevalla.